DALI Concept 1 bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI Concept 1 bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

jg43 11-10-2009
Geschreven voor: DALI Concept 1 bruin

Kwaliteit/prijsverhouding is uitstekend. Fijne monitorspeaker met voldoende laag en zijdezacht hoog.

dre24 02-11-2008
Geschreven voor: DALI Concept 1 bruin

Goede speaker voor suround sound. Voor stereo gebruik als hoofdspeaker schieten ze wat tekort, dan zou ik gaan voor de concept 2. Ik gebruikt ze voor suround(rear) en ben er zeer tevreden over. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed.

VW411 30-10-2008
Geschreven voor: DALI Concept 1 bruin

Een perfecte speaker wanneer deze ingezet wordt waar die voor bedoeld is: surround sound. Een mooi vol en warm geluid, zeker met de ondersteuning van een basbox.
Wanneer je echter de tv uitzet en puur wilt genieten van muziek (zeker met het volume wat harder) merk je dat de speakers tekort gaan komen, maar zoals gezegd: hiervoor zijn ze ook eigenlijk niet bedoeld.

lens755 16-08-2008
Geschreven voor: DALI Concept 1 bruin

Een fijn luidsprekertje om naar te luisteren. Vanwege ruimtegebrek moest het een kleine luidspreker worden, De luidspreker heeft een rustig geluid en is zeker niet vermoeiend. Natuurlijk heeft hij geen stevige bas maar ik heb liever minder bas dan een geforceerde bas.Ik heb hem beluisterd in stereo-opstelling. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend.

Het lijkt mij ook een goed alternatief voor mensen met een homecinemaset met te kleine speakers.

Niels3 08-08-2008
Geschreven voor: DALI Concept 1 bruin

Wij hebben deze speakers als surroundspeakers in de zwarte uitvoering in combinatie met de concept centerspeaker en 2 concept 6's als voorspeakers op een Denon 2308 receiver staan.
Echt geweldig! Als surroundset in combinatie met de center en concept 6's is een film een geweldige beleving!
Wij hebben trouwens 10 jaar garantie op deze speakers dankzij de 25 jaars jubileumactie van Dali. Dit is ook de rede dat ik een 10 geef voor duurzaamheid.

alexkramer 03-12-2011

is deze speaker krachtig genoeg qua details of kan ik beter voor de concept2 kiezen voor de rear speakers in samen werking met de concept5 en de center concept die jij ook hebt/heeft.

M.V.G.alex

Ton Wouters 25-02-2007
Geschreven voor: DALI Concept 1 bruin

De Dali Concept 1 oogt fraai en is door het kleine formaat makkelijk te plaatsen. Door de basreflexpoort aan de voorzijde is de plaatsing minder kritisch (minder ongewild versterken van de bass). Mooi afgewerkt. Fraaie aansluitingen. Meegeleverde rubberen dopjes voor de onderzijde. Eventueel op te hangen aan sleutelvormige gaten aan de achterzijde.
Het geluid vind ik goed in het middenbereik en (verrassend) lage bereik. De hoge tonen zouden van mij helderder of iets feller mogen.
Samenvattend: redelijk tot goed.